E-mail 29-12-2013

Hier zijn andere gerelateerde zaken, bijeenkomsten of links te vinden.

Plaats reactie
Hulptroepen
Site Admin
Berichten: 88
Lid geworden op: 26-11-2013 14:56

E-mail 29-12-2013

Bericht door Hulptroepen » 29-12-2013 21:41

Hey Hulptroepen,

Ten eerste hoop ik dat jullie allemaal een hele fijne kerst hebben gehad! Ik in ieder geval weg. Mijn excuses al bij voorbaat voor de hoeveelheid tekst in deze e-mail. Lees het a.u.b. even door. Ik heb ieder van jullie nodig, dus bij deze vraag ik even jullie aandacht.

Gisteren avond heb ik met Kris Nedev om de tafel gezeten, omdat ik enigszins vast liep op vervolg stappen die nu genomen moeten worden.
Kris is zelf ondernemer en we hebben wat gediscussieerd over hoe wat meer bekendheid te krijgen. Ook over hoe nieuwe mensen te vinden die ook aan deze manier van elkaar helpen willen bijdragen en het belangrijkste: De groep mensen bereiken die ons eventueel kan gebruiken.

Verder met de Hulptroepen
Ik heb een hoop aan ons gesprek gehad. Ik merkte dat vanuit de ondernemersgeest van Kris het niet makkelijk was te begrijpen waarom ik niet met "personen"* wilde werken, maar met enkel de mensen er achter. Het zou namelijk een stuk makkelijker zijn serieus genomen te worden door andere partijen. Ook zou het meer mogelijkheden bieden in het ontvangen van hulp en het samenwerken met andere (rechts-)personen. Ik begrijp het vanuit het oogpunt van Kris, maar voor iedereen nog even de volgende uitleg: Een groot deel van de mensen die mee doet aan de Hulptroepen zal het wel begrijpen, aangezien zij ook in hun eigen handelen en juridische status keuzes hebben gemaakt vanuit het feit dat zij zich bewust zijn van de misbruik wat er wordt gemaakt van dit "personen" systeem. Ik zal niet ver in gaan om deze materie, daar zijn andere media voor. Waar het om gaat bij de Hulptroepen is dat de MENS het best samen kan, zonder dat systeem. Zeker nu in deze tijden het systeem maar moeilijk rekening lijkt te kunnen blijven houden met de echte problemen bij de mensen thuis. Om maar even een doelgroep te noemen: de honderden mensen in NL die dagelijks verder en verder in hun administratie verdrinken en hun huis uitgezet worden. Mijn bedoeling is dan ook niet om hier één succesvol lopende liefdadigheidsinstelling te creëren. Nee, wat het doel is van de Hulptroepen is het mensen prikkelen in hun verantwoordelijkheidsgevoel, saamhorigheid en samen weer vertrouwen krijgen in dat we elkaar kunnen helpen als we in nood zitten. Onszelf in onze kracht zetten en uiteindelijk wil ik in "kleine" groepjes uit elkaar gaan. Lokale groepjes waar men met elkaar de boel draaiende houdt en weet wat we aan elkaar hebben.

Oke, dat is er uit :)

We hebben een lijst gemaakt van stappen die er genomen kunnen worden, om wat meer bekendheid te krijgen. We hebben nog mensen nodig die willen helpen en die geholpen kunnen worden. Om te beginnen waren we er het beide eens met dat:

1. Mond-tot-mondreclame de meest effectieve reclame is.
2. Zichtbare media kunnen gebruiken, om mensen te laten zien dat er een dergelijk concept is.
3. We eens moeten afspreken, om eens te zien wie nu wie is!

1. Mond-tot-mondreclame
Hiervoor heb ik jullie nodig!
Vertel mensen waar we mee bezig zijn. Wellicht hebben ze zelf behoefte aan hulp of het verlenen van hulp. Wie weet kennen ze mensen die met dergelijke activiteiten bezig zijn of juist heel goed een helpende hand kunnen gebruiken!

2. Zichtbare Media
Om mensen te bereiken is het ook belangrijk zichtbaar te zijn. Maar hoe? Hoe kunnen we effectief reclame maken zonder ons doel voorbij te schieten? We willen uiteindelijk het concept, het idee verspreiden en zorgen dat anderen het kunnen gebruiken:
We willen de mensen die hulp nodig hebben laten vertrouwen dat we elkaar om hulp kunnen vragen. Ik heb 1, 2 misschien 3 talenten waarin ik uit blink. Een wijk heeft er honderden en een stad duizenden. Bezuinigingen en tekort aan geld zorgt er voor dat een hoop van die talenten niet worden ingezet, terwijl ze er wel zijn.
Hoe? We kunnen posters, flyers en folders verspreiden. Die maken is niet zo'n probleem. Maar drukken? We hebben 0,- budget en dat blijft zo. Er komt hier geen geld aan te pas. Een facebookpagina/groep helpt met het bereiken van een grote groep, lokale weekbladen/buurtmagazines/dagbladen/nieuwsbrieven.

Ik heb JULLIE dus nodig:

Wie wil helpen met het ontwerpen van de poster, flyer en folder?
Wie kan helpen met printen of wil helpen met het vinden van een sponsor voor het printen?
Ik zal zelf een facebookpagina/groep (wat vinden jullie? groep of pagina?) maken komende week.
Wie heeft ingangen bij- of zit zelf in de redactie van een weekblad/buurtmagazine/dagblad/nieuwsbrief?
Wie is bereid posters op te hangen, flyers en folders uit te delen?

3. Bijeenkomst organiseren!
Het is natuurlijk veel inspirerender en motiverender als je elkaar een paar keer hebt gezien en ont-moet. Dan weet je ook met wie je te maken hebt en met wie je samenwerkt. Ik kan me voorstellen dat het erg lastig is om je deel te voelen van een groep die je niet kent en af en toe eens een e-mailtje van krijgt. Er is tenslotte nog niet iets "samen" gedaan. Ik ga er voor zorgen dat we elkaar eens kunnen ont-moeten in een gezellige sfeer. Ik wil deze bijeenkomst zo open mogelijk houden. Dat wil zeggen dat iedereen welkom is, niet enkel de Hulptroepen zelf. Hoe dit vorm zal krijgen, zal ik nog laten weten. Suggesties zijn altijd welkom!

Dat was een hele mond vol. Hopelijk was het niet te veel :) in ieder geval bedankt voor je aandacht en hopelijk hoor ik snel van je!

Met vriendelijk groet,



HulptroepenKevin M. Los
Coördinator Hulptroepen
0611701381
alleenwoorden@gmail.com
http://hulptroepen.forum2go.nl/
Kevin M. Los
Coördinator Hulptroepen
alleenwoorden@gmail.com
http://hulptroepen.forum2go.nl/
https://www.facebook.com/Hulptroepenzl

LinkedIn: nl.linkedin.com/in/kevinmlos/

Plaats reactie